Ἡμερήσια ἀρχεῖα: Δεκεμβρίου 10, 2010

Μανόλης Αναγνωστάκης – Επιτύμβιον

Πέθανες- κι έγινες και συ: ο καλός, ο λαμπρός άνθρωπος, ο οικογενειάρχης, ο πατριώτης. Tριάντα έξη στέφανα σε συνοδέψανε, τρεις λόγοι αντιπροέδρων, Eφτά ψηφίσματα για τις υπέροχες υπηρεσίες που προσέφερες. A, ρε Λαυρέντη, εγώ που μόνο τόξερα τί κάθαρμα ήσουν, … Συνέχεια

Ἀναρτήθηκε στὸ Αναγνωστάκης, Ποίηση | Σχολιάστε

Γεώργιος Βιζυηνός – Ποίος ήτον ο φονεύς του αδελφού μου

– Σήμερα πια θα φάγω μια βούκα ψωμί να πάγη στην καρδιά μου! – Είπεν η μήτηρ μου καθεζομένη μεταξύ εμού και του αδελφού μου παρά την λιτήν τράπεζαν, ην ο υπηρέτης είχε παραθέσει εις το δωμάτιόν μας. – Πρώτα … Συνέχεια

Ἀναρτήθηκε στὸ Βιζυηνός, Διήγημα | 4 Σχόλια

Οδυσσέας Ελύτης – Βραβείο Νόμπελ 1979

«Ας μου επιτραπεί, παρακαλώ, να μιλήσω στο όνομα της φωτεινότητας και της διαφάνειας. Επειδή οι ιδιότητες αυτές είναι που καθορίσανε τον χώρο μέσα στον οποίο μου ετάχθη να μεγαλώσω και να ζήσω. Και αυτές είναι που ένιωσα, σιγά-σιγά, να ταυτίζονται … Συνέχεια

Ἀναρτήθηκε στὸ Ελύτης, Ποίηση | Σχολιάστε

Γιώργος Σεφέρης – ΠΑΝΤΑ ΠΛΗΡΗ ΘΕΩΝ

Τούτες τις μέρες, σε μια μουντή αίθουσα αναμονής, βρέθηκε τυχαία στα χέρια μου ένα αμερικάνικο εικονογραφημένο πλατιάς κυκλοφορίας. Σκόνταψα σε μια έγχρωμη ολοσέλιδη διαφήμισή του: παράσταινε τη δυτική πρόσοψη του Παρθενώνα. Στη δεξιά γωνιά της ζωγραφιάς, παράμερα, σαν αφηρημένη οπτασία, … Συνέχεια

Ἀναρτήθηκε στὸ Ποίηση, Σεφέρης | Σχολιάστε

Γιῶργος Σεφέρης – Ὁ τόπος μας εἶναι κλειστός

«Ὁ τόπος μας εἶναι κλειστός, ὅλο βουνὰ ποὺ ἔχουν σκεπὴ τὸ χαμηλὸ οὐρανὸ μέρα καὶ νύχτα. Δὲν ἔχουμε ποτάμια δὲν ἔχουμε πηγάδια δὲν ἔχουμε πηγὲς μονάχα λίγες στέρνες, ἄδειες κι᾿ αὐτές, ποὺ ἠχοῦν καὶ ποὺ τὶς προσκυνοῦμε. Ἦχος στεκάμενος κούφιος, … Συνέχεια

Ἀναρτήθηκε στὸ Ποίηση, Σεφέρης | Σχολιάστε